Нижче надана покрокова інструкція з реєстрації ФОП діяльності онлайн через портал Дія. Інструкції несуть рекомендаційних характер і можу містити відмінності залежно від оновлень порталу на ваших особистих передумов. За бажання можна користуватись загальною інструкцією порталу Дія.
У випадку відсутності ЕЦП, його можна отримати, наприклад, у ПриватБанку. Інструкція по отриманню ключа ЕЦП у ПриватБанку доступна за посиланням. Або скористайтесь інструкцією порталу Дія.
У випадку використання «Дія Підпису» Вам знадобиться мобільний додаток «Дія» на Вашому смартфоні. Під час використання мобільного додатку дотримуйтеся всіх кроків, які будуть зазначені на порталі і у додатку.
У розділі “Громадянам” оберіть «Підприємництво».
Серед запропонованих послуг, оберіть «Автоматична реєстрація ФОП».
У новому вікні необхідно натиснути «Подати Заяву».
Увага! Перевіряйте введені дані. У випадку помилки, виправлення буде проводитись за додаткову плату.
Заява обробляється протягом 1 дня. Після обробки заяви на Вашу електронну адресу повинен прийти лист з наступним змістом:
Вітаємо! ФОП успішно зареєстровано.
«Протягом 2 днів Ви отримаєте виписку з ЄДР про реєстрацію Вашого ФОП.
Податковій потрібна буде доба після реєстрації Вас ФОП, щоб поставити на облік та перевести на обрану систему оподаткування.»
Також у цьому листі буде зазначено «Результат надання адміністративних послуг» з використанням коду: [код].
Щоб відкрити рахунок ФОП в Монобанку потрібний рахунок фізичної особи та мобільний додаток Монобанку.
УВАГА!
Якщо під час проходження реєстрації Ви обрали:
УВАГА! До активації фізичної пластикової картки не буде можливості відкрити рахунок ФОП.
Або ж можете обрати будь-який зручний для Вас банк.
Ліміт доходу на рік для ФОП 2 групи — 834 мінімальні заробітні плати (5 587 800,00 грн у 2024 році).
Ліміт доходу на рік для ФОП 3 групи — 1167 розмірів мінімальної заробітної плати (7 818 900,00 грн у 2024 році).
ФОП 2 групи може оформлювати трудові відносини з не більше чим 10 найманими особами. ФОП 3 групи обмежень щодо кількості найманих працівників не має. При наймі 7 осіб виникає необхідність працевлаштування однієї особи з інвалідністю.
Норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю встановлено у розмірі:
Реєстрація ФОП на 2 групі відбувається з 1 числа місяця наступного після подання заяви. Від моменту реєстрації і до переходу на 2 групу єдиного податку ФОП перебуває на загальній системі оподаткування.
Перехід ФОП на єдиний податок 3 групи відбувається з моменту реєстрації (що вказується при реєстрації через Дію або у Заяві про застосування спрощеної системи оподаткування).
Тимчасово з 1 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом 12 місяців після припинення або скасування воєнного стану ФОП звільняються від сплати ЄСВ за себе (п. 9 — 19 розд. VIII Закону про ЄСВ).
Єдиний податок ФОП 2 групи сплачується авансом не пізніше 20 числа поточного місяця. Можливо здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за 3 місяці/півроку/рік.
Єдиний податок ФОП 3 групи сплачується протягом 10 к. дн., наступних за граничним строком подання декларації.
ЄСВ сплачується – до 20-го числа наступного за кварталом місяця відразу за весь квартал (тобто, 3 місяці). Таким чином,
за 1 квартал 2024 — до 20.04.2024
за 2 квартал 2024 — до 20.07.2024
за 3 квартал 2024 — до 20.10.2024
за 4 квартал 2024 — до 20.01.2025
Можливо здійснити сплату ЄСВ авансовим внеском за 3 місяці/півроку/рік.
Для зручності сприйняття зазначена інформація представлена у вигляді таблиці за посиланням.
ФОПи 2 групи повинні мати РРО/програмний РРО, якщо вони приймають оплату:
Можна обійтись без РРО/ПРРО тим ФОП, які приймають оплату напряму на IBAN-рахунок від клієнта.
ФОП, що надає послуги перевезення (таксі), при розрахунках з пасажирами готівкою зобов’язані застосовувати зареєстровані РРО/ПРРО, зокрема електронний таксометр, зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Електронний таксометр — це РРО, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік наданих послуг з перевезень пасажирів. Електронні чеки рівноцінні звичайним. Їх можна відправляти у месенджер/email клієнта.
Варіанти ППРО:
Перед початком роботи треба відкрити робочу зміну. Під час зміни дозволено працювати виключно одній людині. Одразу після отримання грошей від клієнта потрібно створити чек та відправити його до податкової. Після закінчення зміни або робочої доби, необхідно зробити Z-звіт.
Отримайте ліцензію із основним або додатковим видом діяльності: «Внутрішні перевезення пасажирів легковими автомобілями на замовлення» Заявка подається онлайн тут https://shlyah.dsbt.gov.ua/, якщо бажаєте оформити ліцензію самостійно.
Ліцензію на період дії правового режиму воєнного стану в Україні можна отримати за такими видами робіт:
Отримати ліцензію можна на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 календарних днів, наступних за днем його припинення або скасування. Після закінчення зазначеного строку, такі ліцензії підлягають анулюванню протягом 60 календарних днів.
Зверніть увагу, що заява або повідомлення про зміну даних, які були передані до розгляду та які мають реєстраційний номер, не можуть бути видалені. По таким замовленням/повідомленням потрібно чекати рішення органу ліцензування, після чого можна подати нову заяву або повідомлення про зміну даних. Одночасно можна створити тільки одну заяву або повідомлення про зміну даних. Поки така заява або повідомлення не буде опрацьовано Укртрансбезпекою, іншу заяву або повідомлення створити неможливо.
Клацнувши +, ви отримаєте доступ до електронної форми подачі заяви на отримання ліцензії, яка містить:
Заява, яку ви створюєте, або вже подали, має декілька станів процесу. Стан процесу потрібен для онлайн відслідковування змін, які відбуваються з вашою заявою до моменту її кінцевого схвалення або залишення без розгляду. Стан процесу можна переглянути у відповідному розділу меню (наприклад, заяву на розширення ліцензії потрібно дивитися у пункті меню Заява на розширення ліцензії).
Заява готується | Ви створили проект заяви. Така заява ще не передана до розгляду в ДСБТ. За бажанням, ви можете її ще видалити або передати на розгляд. |
---|---|
Очікується розгляд | Ви передали на розгляд свою заяву в ДСБТ. Але ДСБТ цю заяву ще не розглядає. Заява в черзі. |
Заява розглядається | До вашої заяви надійшла черга та зараз заява перевіряється працівниками ДСБТ. |
Доопрацювання | Ваша заява містить незначні помилки та повернута на доопрацювання. Вам необхідно ознайомитись з розділом Зауваження, самостійно виправити зазначені помилки та передати заяву на розгляд повторно. |
Наказ готується | По вашій заяві прийнято рішення. Триває процес включення рішення по вашій заяві до Наказу ДСБТ, який триває орієнтовно 5 робочих днів. |
Наказ очікує затвердження | Триває процес затвердження та оприлюднення Наказу ДСБТ на сайті dsbt.gov.ua Після оприлюднення Наказу, ви можете дізнатися про результат рішення органу ліцензування. Цей процес триває, як правило до 3-ох робочих днів. |
Очікується оплата | Наказ про видачу ліцензії вже опублікований, вам залишилося сплатити за ліцензію для отримання додаткових функцій у вашому особистому кабінеті. |
Видана перевізнику | Вітаємо!!! Ви сплатили за Ліцензію, вона чинна. Ви є ліцензованим перевізником! |
Залишено без розгляду | У вашій заяві є причини, які стали підставою для прийняття рішення Залишено без розгляду. Після затвердження Наказу, вам необхідно створити нову заяву та передати її на розгляд в ДСБТ, усунувши всі отримані зауваження. |
Відмовлено | Ваша заява містить підстави, завдяки яким прийнято рішення Відмовити. Ознайомтесь із зауваженнями та підставою прийняття такого рішення. Протягом трьох місяців ви, на жаль, не зможете подати нову заяву на отримання ліцензії. |
Ви сплатили за ліцензію.
Ви активували кабінет. Активований кабінет виглядає таким чином та містить такі вкладки:
Ви подали повідомлення про зміну даних.
Ви додали ТЗ на облік.
Важливо! Авто знімати з обліку потрібно тільки тоді, коли ви вже не будете використовувати його у своїй діяльності.
Ви зняли ТЗ з обліку.
Обираємо розділ Налаштування магазину
Натискаємо Створити магазин
Обираємо пункт Я фрілансер
Вказуємо власний email
Заповнюємо данні власного ФОП. ВАЖЛИВО — в полі Посилання вказуємо ontaxi.com.ua
Натискаємо Додати метод відшкодування
Натискаємо Додати
Заповнюємо данні ФОП та вказуємо IBAN ФОПа
Додаємо документи
Після заповнення всіх даних буде запропоновано їх перевірити та сформовано Договір. Обираємо спосіб підписання договору через систему Вчасно. Потім переходимо на сайт Вчасно https://vchasno.ua/ . Входимо за допомогою email який вказували при реєстрації в Wayforpay та підписуємо договір. Після успішної реєстрації Ви отримаєте повідомлення про активізацію Вашого магазину.
Після підписання договору, в особистому профілі WFP має з'явитися наступна інформація:
Будь ласка, переконайтеся, що ці пункти з’явилися у Вашому профілі, щоб уникнути проблем з активацією та подальшою роботою.